Ethias en de KBHB verlengen hun samenwerking
De Koninklijke Belgische Handbalbond en verzekeraar Ethias hebben hun samenwerking voor twee jaar verlengd. Voor de Red Wolves blijft Ethias een belangrijke hefboom in het proberen te realiseren van hun ambities: zich te plaatsen voor een belangrijk tornooi. Voor Ethias is het belangrijk om blijvend mensen proberen te motiveren en inspireren om te beginnen of te blijven sporten.
Nadat de KBHB enkele weken geleden groen licht kreeg van Sport Vlaanderen om de competitie op het hoogste niveau op te starten kreeg de federatie van Ethias eveneens goed nieuws: de jarenlange samenwerking wordt ondanks corona en de pauze in de sport van iets meer dan een jaar gewoon verlengd. “De inspanningen die de KBHB in moeilijke tijden doet om de sport én haar partners onder de aandacht te brengen weten wij uitermate te appreciëren”, zegt Peter Maris Head of Activation bij Ethias. “Sport maakt mensen gezonder, socialer, zelfs ronduit gelukkiger. Bij Ethias hebben we een hart voor sport! Zo zijn we al jaren trouwe partner van het handbal. Met de steun aan de federatie en de Red Wolves geven we onze sporthelden een podium. Dat brengt mensen dan weer dichter bij elkaar en moedigt aan om zelf een actievere levensstijl na te streven. Want het is ons doel om zoveel mogelijk mensen te motiveren en te inspireren tot sporten!”
Jean-François Hannosset, voorzitter van de KBHB, is in de wolken met de verlengde samenwerking. “Ik ben enorm dankbaar dat we met Ethias kunnen blijven samenwerken. Financieel is dit voor ons een opsteker want op die manier kunnen wij blijvend ervoor zorgen dat onze sport zich verder kan ontwikkelen om zo de ambities, in eerste instantie de Red Wolves, om zich te plaatsen voor een eindronde van een EK en/of WK proberen na te streven. Maar de samenwerking gaat voor mij verder dan alleen maar het financiële plaatje. Ik was erbij tijdens de gesprekken om onze samenwerking verder te zetten. De mensen waar ik toen mee sprak hebben écht een hart voor sport. Uiteraard zijn prestaties en return in de media voor hen belangrijk. Een gezonde levensstijl nastreven en mensen het belang van bewegen en sporten te laten inzien is voor hen zo mogelijk nog belangrijker.”