FitLine wordt officiële leverancier van voedingssupplementen
De Koninklijke Belgische Handbalbond en FitLine, een bedrijf gespecialiseerd in het ontwikkelen van onder andere hoogwaardige voedingssupplementen voor sporters, hebben de handen in elkaar geslagen en een samenwerkingsovereenkomst gesloten. FitLine wordt zowel voor de Red Wolves als voor de Black Arrows en de jeugdteams de officiële leverancier van voedingssupplementen.
Met de start van de EK-kwalificatiecampagne in oktober, het WK-handbal van januari en de nationale competities worden het voor de Red Wolves drukke tijden. Voor een sporter in het algemeen is het belangrijk dat er behalve trainen, rusten en het spelen van wedstrijden er een goed evenwicht is in voeding. In dat opzicht is FitLine een welgekomen partner die ondersteunend kan werken. “Onze Red Wolves spelen zowel in België als in het buitenland op een hoog niveau. In onze zoektocht naar een leverancier van voedingssupplementen hebben we de lat op datzelfde hoge niveau gelegd. Zo zijn we uitgekomen bij FitLine”, zegt nationaal handbalvoorzitter Jean-François Hannosset. “Al hun producten zijn opgenomen op de Cologne List®, een initiatief uit de sportsector met lijsten van voedingssupplementen (DS) en sportvoeding met een minimaal dopingrisico. Het biedt sporters bescherming en oriëntatie in een ondoorzichtige markt met duizenden niet-gecontroleerde producten. De Red Wolves zullen een waardige ambassadeur van FitLine zijn, onder andere tijdens het WK. Een wereldkampioenschap dat niet alleen sportief, organisatorisch maar ook financieel voor onze federatie een uitdaging wordt. Ook in dat opzicht is de samenwerking met FitLine een uitstekende zaak.”
Fitline is onderdeel van PM-International AG, een bedrijf dat sinds 1993 bestaat en onder andere voedingssupplementen ontwikkelt en die via FitLine in de markt zet. Regional General Manager Sales van PM-International, Adrien Rincheval, onderstreept de passie van het merk voor de Belgische sport. "We zijn bijzonder trots dat we topsporters op eliteniveau kunnen ondersteunen en zo onze aanwezigheid en het vertrouwen in onze producten verder kunnen uitbouwen. We zijn ervan overtuigd dat we de spelers en speelsters van de Red Wolves, de Black Arrows en de nationale jeugdteams elk apart gepast zullen kunnen ondersteunen in hun sportieve successen en ontwikkeling van hun carrières.”