Partner in de kijker: Lunch Garden
In de reeks nieuwe partners van de KBHB en Red Wolves staat vandaag Lunch Garden centraal. Lunch Garden is een op en top Belgische restaurantketen met 75 restaurants in ons land. Lunch Garden vernieuwt zijn restaurants continu en speelt daarbij in op de vraag van de klant én wijzigende markttrends. Een aantal restaurants werden reeds grondig gemoderniseerd en voor de komende jaren staan een reeks heropeningen en nieuwe openingen gepland.
De idee voor het partnerschap met de KBHB en de Red Wolves is in de eerste plaats intern gegroeid. Annick Van Overstraeten, ceo van Lunch Garden: “de kinderen van onze HR-manager spelen allebei handbal en dat heeft de bal, letterlijk en figuurlijk, doen rollen. Het is onze HR-manager, die het enthousiasme van zijn kinderen voor de sport deelt, heeft ons overtuigd partner te worden van de KBHB en de Red Wolves.”
Maar de drijfveer achter het partnerschap moet ook elders gezocht worden. Annick Van Overstraeten: “Door haar gegroeide aandacht voor gezonde voeding is er een zeker verwantschap tussen Lunch Garden en de sportwereld. Wij willen onze klanten de kans geven voor een gezonde en evenwichtige maaltijd te kiezen en hebben daarom onze fruit- en saladbar volledig vernieuwd. Daarnaast trachten wij onze klanten ook maximaal te informeren over de ingrediënten die wij gebruiken en over gezonde voeding in het algemeen.”
Een derde reden voor het partnerschap is de gedeelde passie voor België. Lunch Garden is een volledig Belgische onderneming met 90% naambekendheid. Over het gehele land worden klanten verwend met heerlijke Belgische klassiekers, stuk voor stuk bereid met Belgische producten van de beste kwaliteit.
Tot slot werd Lunch Garden aangetrokken door de ambitie en drive van de KBHB en Red Wolves – iets wat de restaurantketen ook zélf typeert. De afgelopen vijf jaar investeerde de onderneming sterk in de modernisering van haar restaurantconcept. Ceo Annick Van Overstraeten: “Een enquête bij klanten en potentiële klanten bevestigde onze sterke punten – snelheid, prijs-kwaliteit en comfort – maar bracht ook een aantal verbeterpunten naar voren. Die waren voor ons dé motivatie om werk te maken van een grondige vernieuwing van ons concept. Wij wilden bepaalde groepen, zoals families en zakenmensen, nog beter bedienen en wij waren vast van plan nog meer in te zetten op gezonde voeding. Een aantal restaurants werden reeds gerenoveerd en het resultaat mag er zijn! De komende jaren bouwen we, met een reeks geplande remodelings, steevast verder op onze positieve elan.”